רבים מאיתנו חושבים שהתואר דוקטור שמור רק לאותם יחידי סגולה שמסוגלים לכתוב עבודת דוקטורט פורצת דרך ולהגן עליה. עם זאת, מסביר פרופ' עקיבא פרדקין בראיון לאתר 'צומת רעננה' כי המציאות היא שדוקטורט הוא מישהו בעל יכולת לקיים מחקר ראשוני אופן עצמאי. כלומר, הדגש הוא על המתודולוגיה, לא על המהות המחקרית. רוצה לומר, לא צריך לגלות או להמציא משהו חשוב לצורך דוקטורט, אלא פשוט יש לדעת לערוך ולנסח מחקרים באופן שהאוניברסיטה קבעה.

עקיבא פרדקין על חוקרים צעירים במציאות ישראלית משתנה – איך בונים עתיד כשאי אפשר לתכנן קדימה
בעידן שבו המציאות הישראלית משתנה במהירות, לעיתים בעוצמה ולעיתים באופן שאינו מאפשר כמעט נשימה ארוכה, חוקרים צעירים נדרשים להתמודד עם אתגר כפול.




