דף הבית » טיפים לאקדמאים » 6 תפיסות נפוצות ושגויות בנושא לימודים מרחוק

6 תפיסות נפוצות ושגויות בנושא לימודים מרחוק

עקיבא פרדקין טוען כי כשמדובר על לימודים מרחוק, מקוונים, יש מגוון תפיסות ומחשבות בנושא. גם בהקשר של תואר ראשון, וגם בהקשר של דוקטורט, שלרוב תפיסות אלו אינן נכונות.
בשנים האחרונות יש התפתחות מהירה ומשמעותית בתחום הלימודים המקוונים (היום המספר עומד על 10 מיליון סטודנטים בעולם). אך עדיין נשארו תפיסות וגישות שהתקבעו בעבר לגבי הנושא, ואינן כבר נוכחות לימינו אנו, הגורמים לקבלת רושם מוטעה בתחום זה. אם לפני מספר שנים, תחום זה נראה רחוק ואף דמיוני, היום לימודים מקוונים הם חלק משגרת הלמידה והמוסדות הלימודיים. 

  1. התפיסה הנפוצה שלימודים מרחוק קלים יותר בקרב הסטודנטים מתבררת עם הזמן כאינה נכונה.   כשסטודנטים מתחילים ללמוד דרך האינטרנט, הם נדרשים לפעול לא מעט דרכה כדי להישאר מחוברים ובקשב לשיעור. לעומת לימודים בסביבת הקמפוס, לא כל הסטודנטים מגיעים לשיעורים, משתתפים בהם, או להגיע בכלל.  לכן השימוש באינטרנט בזמן השיעורים מחייב את הסטודנטים להיות מחוברים כל הזמן כדי שלא יהיה פער בינם לבין החומר הנלמד, לטענת עקיבא.

     

  2. הכלים הטכנולוגיים שיש היום, מאפשרים מעקב יותר ופיקוח יותר צמוד אחר הגשמת המטלות והעבודות של הסטודנטים. גם במחקר לדוקטורט עקיבא פרדקין מסביר, יש לא מעט מנחים שדורשים להכין פרקים ספציפיים ולהקצות להם תאריך הגשה מסוים.

     

  3. בעבר הרחוק לא היה ניתן להעביר קרדיט ממוסד מקוון לאוניברסיטת קמפוס – דבר שהיום אינו נכון. אבל היום, גם האוניברסיטאות הגדולות והטובות ביותר בעולם מציעות לימודים מקוונים וניתן לעבור מהן לכל אוניברסיטה אחרת, מקוונת או פרונטלית.

     

  4. למרות שבערך 75% מהמעסיקים מעריכים את הלימודים המקוונים במידה זהה ללימודים בקמפוס, ישנה מחשבה כי .מעסיקים מעדיפים להעסיק עובדים שלמדו באוניברסיטאות קמפוס – למרות שתמיד יהיו מעסיקים שלא יאמינו בערך הלימודים המקוונים בכלל ובערך לימודי דוקטורט מרחוק בפרט. כאשר מדובר במקצועות חדשים יותר או עם אוריינטציה טכנולוגית, אחוז זה אף גדול יותר.

     

  5. יש תפיסה ש​אוניברסיטאות מקוונות אינן מוכרות – והדבר אינו נכון בעליל, מסביר עקיבא פרדקין. אוניברסיטאות מקוונות מפוקחות ומוכרות על ידי גופים ממשלתיים או פרטיים לכל דבר ועניין כמו לאוניברסיטאות קמפוס.

     

  6. ​המחשבה שאפשר להעתיק בצורה קקלה בלימודים מקוונים לשימוש יתר במקורות חוזרים. דבר זה אינו נכון, מכיוון שבשנים האחרונות התפחו לא מעט כלים ועזרים בהם ניתן לפקח על העתקות והונאות כשלומדים מרחוק. בין אם זה השוואות לדברים נוספים שעלו בנושא, מצלמות שמוודאות שאותו סטודנט אכן ביצע את הבחינה. לכן ישנן לא מעט דרכים כדי למנוע מצבי הונאה ושימוש פסול בעולם האקדמי המקוון.

עקיבא פרדקין - עדכונים אחרונים מהבלוג

ארבעת הכישורים החשובים שצריך לדוקטורט

על בסיס הניסיון הרב בחברתנו וניסיונם של מומחים בנושא,  נבדוק בעזרת עקיבא פרדקין אילו תכונות וכישורים צריכים סטודנטים רבים לדוקטורט, לאחר שנפגשנו

שתף באמצעות

נגישות