דף הבית » כללי » ארבעת הכישורים החשובים שצריך לדוקטורט

ארבעת הכישורים החשובים שצריך לדוקטורט

על בסיס הניסיון הרב בחברתנו וניסיונם של מומחים בנושא,  נבדוק בעזרת עקיבא פרדקין אילו תכונות וכישורים צריכים סטודנטים רבים לדוקטורט, לאחר שנפגשנו עם סטודנטים אלה:

  1. סטודנטים לדוקטורט ידועים בשאיפתם למצוינות, שגורמת להם לרצות להכיר את כל החומר שפורסם בתחומם, לכן צריך לדעת מתי לעצור ולהפסיק לקרוא מכיוון שהדבר אינו אפשרי ויכול להסב תחושת עומס אצל סטודנטים אלה. תמיד יהיה עוד מאמר לקרוא, ועוד מאמר שאינם קראו, לדבר אין סוף ומקריאה לקריאה החומר יהיה פחות ממוקד או רלוונטי למחקר.

  2. שיתוף כמה שיותר אנשים במחקר – תחושת הבדידות יכולה להופיע בעת כתיבת עבודת דוקטורט מכיוון שישנם לא מעט שעות של עבודה עצמית ללא חברה ואנשים, טוען עקיבא. המחקר מתבצע לרוב לבד, עם חומר קריאה ומאמרים, כשרוב הזמן הסטודנטים עסוקים בכתיבה וקריאה. לכן חשוב לשתף את המחקר עם אנשים שונים וקרובים שלאו דווקא קשורים לתחום, כי לעיתים יכולים להגיע לתובנות נקודות ראייה חדשות בנושא.

     

  3. הכנת מצגות הקשורות למחקר – סטודנטים שונים, לעיתים שוכחים כי לא אדם הלקוח חלק במחקרם מכיר אותו היטב ולעומק כמותם, מסביר עקיבא פרדקין. לכן מצגות מאפשרות פירוט יותר נגיש ומותאם לכלל לגבי המחקר, ויש לתעדף את המידע כדי לא להביא את שאר המשתתפים לעומס והצפה. ולכוון את המצגת למקום של מסר ותובנות שאפשר להבין מהדוקטורט.

     

  4. להבדיל בין החשוב לבין הזניח – לא מעט סטודנטים משקיעים שעות רבות בהוספת פרטים למחקרם. לעיתים מבלי לבדוק האם הדבר חשוב או מוסיף למחקר, או רק מעמיס ומסרבל אותו. אי ספק שרמת הפרטים היא חשובה במחקר, אך חשוב לזכור שהמחקר צריך להיות מכוון ומדויק.

עקיבא פרדקין - עדכונים אחרונים מהבלוג

שתף באמצעות

נגישות