דף הבית » טיפים לאקדמאים » כך ניתן להגדיל את תפוצת המחקר ב-6 שלבים

כך ניתן להגדיל את תפוצת המחקר ב-6 שלבים

אחד האתגרים הכי גדולים של אקדמאים וחוקרים, הוא הרחבת מעגל התפוצה של מחקרם. לכן, בסיום שלב ביצוע מחקר מקיף זו היא בעצם רק ההתחלה.  במאמר זה בחרנו יחד עם עקיבא פרדקין להתמקד באפשרויות להרחיב את תפוצת המחקר, במטרה לעזור במיפוי אופציות שונות כדי למקצה את המאמר כמה שיותר. אפשרויות אלה יתנו למאמר יותר הכרה מקצועית, והנאה לתהליכים היכולים להתלוות לפרסום המחקר ולהשיג ערך נוסף.

  1. פרסום המחקר בכתבי עת ללא עלות – יש אפשרות לפרסם בכתבי עת ללא עלות במידה המחקרים לא פורסמו עוד בכתבי עת ידועים ומשמעותיים, העולים סכום מסוים כדי לעיין בהם. לכן, אנשים שלא מעוניים לפרסם את המחקר בכתבי עת חינמיים – יכולים לצרוך ולהגיע למחקר, ויכלו לצטט אותו ולהשתמש בו לצורך מחקרים אחרים הרבה יותר, לטענת עקיבא.

     

  2. כל תבונות ומסקנות המחקר ניתן להשתמש בהן, ולהעלות אותם ל – Slideshare כשקופיות מרכזיות. בעזרת מילות מפתח ומיקוד הגדרות, כל אחד שיחפש חומרים בנושא, יוכל להגיע למאמר.

     

  3. עקיבא פרדקין טוען, כי יש לעשות שימוש נרחב ברשימת התפוצה של המחקר, מכיוון שישנם הרבה אנשים קשר שיכולים לעניין אותם ומחקר זה יכול להיות רלוונטי עבורם. דבר שיכול לפתח פוטנציאל רב, אפשרויות להזדמנויות נוספות ושיתופי פעולה עתידיים. אי לכך, שליחת המצגת לעמיתים ומכרים יכולה לפתוח את תפוצת המחקר למקומות חדשים.

     

  4. כתיבת בלוג בנושא המחקר, בלוג יכול ליצור שיח בנושא, בצורה עדכנית ורלוונטים בעיקר בבמצאים ובמסקנות שלו. בלוג שעולה בנושא מחקר ספציפי, יכול לעורר שיח רלוונטי וחשוב בנושא. בלוג ניתן לפרסם דברים מרכזיים שכתובים במחקר, להוסיף דפי תוצאות ונספחים, ולשתף בחוויות אישיות מהמחקר. בלוג הוא דרך יעילה להעלות תוכן נרחב ולאפשר לקוראים להתרשם ולהגיב. בנוסף, בלוג הוא גם דרך טובה לקבל בקשות מקהל שמתעניין בנושא. הקהל מקבל עוד ערך מוסף מהפרסומים, ולכן חשוב לפרסם תכנים נוספים וממוקדים ולשתף מעגל מתעניינים נוסף.

     

  5. מתן מענה למשתמשים ברשתות חברתיות, יש לא מעט קבוצות ברשת הקשורות לנושא באופן ישיר או עקיף, בין אם באתר 'תפוז', פייסבוק, לינקאדין ועוד. נוכחות ופרסום ברשתות אלה תוך כדי מתן שאלות בנושא, יכול לבנות שם וממתג את המחקר בצורה יותר נרחבת. ולהיות במעקב אחר השאלות הנשאלות שם במטרה להפגין יותר נוכחות ולהתבלט לעומת שאר המפרסמים, מסביר עקיבא.

     

  6. הוספת חתימה דיגיטלית בנושא המחקר, הכוללת שם המחקר, מצגות, חלקים וממנו ואף את המחקר כולו. לאחר בניית חתימה דיגיטלית זו, כדאי להוסיף אותה לכל דואר אלקטרוני, הודעה או פוסט. מכיוון שאנשים המתעניינים בתחום ובנושא שעליו נכתב במאמר, יכולים להגיע ולהיכנס למחקר דרך חתימה זו.

עקיבא פרדקין - עדכונים אחרונים מהבלוג

ארבעת הכישורים החשובים שצריך לדוקטורט

על בסיס הניסיון הרב בחברתנו וניסיונם של מומחים בנושא,  נבדוק בעזרת עקיבא פרדקין אילו תכונות וכישורים צריכים סטודנטים רבים לדוקטורט, לאחר שנפגשנו

שתף באמצעות

נגישות